چرخه عمر دامنه بین المللی

چرخه عمر دامنه بین المللی

چرخه عمر دامنه بین المللی

بیشتر نام دامنه ها می توانند برای مدت زمان ۱ تا ۱۰ سال ثبت شوند و از یک چرخه از پیش تعریف شده پیروی می کنند. در این آموزش مراحل مختلف چرخه عمر دامنه بین المللی توضیح داده می شود. درک این مراحل مهم است تا اطمینان حاصل کنید که نام دامنه شما فعال می ماند یا اینکه در صورت تمایل به تمدید دامنه خود ، چه گزینه هایی را در دسترس شما قرار می دهد. در صفحه خدمات دامنه در سایت پرشین هویز می توانید با جستجوی دامنه مودنظر از در دسترس بودن آن مطلع شده و قیمت های دامنه ها را مشاهده نمایید و همچنین دامنه خود را ثبت، تمدید، یا انتقال دهید.

در زیر تصویر گرافیکی دقیق از مراحل مختلف یک دامنه معمولی آورده شده است:

چرخه عمر دامنه بین المللی
چرخه عمر دامنه بین المللی

چرخه عمر دامنه :

آزاد (Available):

در حالی که یک نام دامنه در مرحله ” آزاد یا در دسترس” است ، می تواند توسط هر شخص یا سازمانی از طریق ثبت دامنه ای که تحت مجوز Tld عمل می کند ، ثبت شود. اگر می خواهید یک دامنه ثبت کنید و برای ثبت نام در دسترس است ، می توانید این روند را از طریق بخش Client Area section بخش دامنه خود انجام دهید → ثبت دامنه جدید.

فعال (Registered):

وقتی دامنه در این مرحله است به این معنی است که قبلاً ثبت شده است و کاملاً کاربردی است. دامنه های متداول ترین پسوندها می توانند برای حداقل ۱ سال و حداکثر مدت ۱۰ سال ثبت شوند. در این حالت دامنه می تواند در هر زمان تجدید شود اما حداکثر طول عمر آن نمی تواند به مدت طولانی تر از ۱۰ سال افزایش یابد. در حالی که در این مرحله هستید دامنه می تواند با نرخ قیمت استاندارد دامنه tld از طریق ثبت دامنه تجدید شود. علاوه بر این ، این تنها مرحله ای است که در طی آن می توانید دامنه خود را انتقال دهید.

منقضی شده (Expired):

اگر دامنه قبل از تاریخ انقضا تجدید نشود ، وضعیت دامنه به منقضی شده تغییر می یابد. در این مرحله ، دامنه دیگر کار نخواهد کرد و دیگر خدمات وب سایت از طریق دامنه دیگر از طریق آن قابل دسترسی نخواهند بود. اگر دامنه شما وارد این مرحله می شود ، می توانید آن را از طریق ثبت دامنه خود تمدید کنید تا دوباره آن را در قیمت گذاری استاندارد فعال کنید. دامنه حدود ۴۵ روز در این مرحله باقی خواهد ماند و فقط توسط صاحب آن قابل تمدید است. اگر دامنه تجدید شود ، به مرحله Active باز می گردد.

دوره بازخرید (Redemption / Grace Period):

اگر نام دامنه در دوره ۴۵ روزه در حالی که در حالت منقضی شده است تجدید نشود ، وارد مرحله Redemption می شود. دوره بازخرید بسته به ثبت دامنه یا پسوند دامنه شما ممکن است متفاوت باشد اما معمولاً تا ۳۰ روز ادامه دارد. در این دوره دامنه فقط توسط مالک آن قابل تمدید است اما هزینه های اضافی بسته به ثبت کننده برای فعال کردن مجدد دامنه اعمال می شود.

در انتظار حذف (Pending Delete):

در صورت عدم تجدید نام دامنه خود در مرحله منقضی شده یا بازخرید دامنه شما وارد مرحله حذف انتظار خواهد شد. دامنه های در انتظار حذف نمی تواند تجدید شود و معمولاً تا ۵ روز در این مرحله می ماند تا اینکه تمام پرونده های دامنه از ناحیه اختیار دامنه حذف شوند.

بسته به نوع ثبت دامنه اصلی ، دامنه ممکن است آزاد شود و پس از مرحله حذف انتظار در وضعیت موجود قرار گیرد. با این وجود ، برخی از رجیسترها ممکن است دامنه را حفظ کنند و / یا آن را در وب سایت های حراج دامنه لیست کنند.

نکته: به عنوان یک قاعده کلی ، اکیداً توصیه می کنیم دامنه خود را حتی اگر در زمان Redemption / Grace Period به جای انتظار برای انتشار برای ثبت نام عمومی پس از مرحله حذف انتظار برای انتشار ، مجدداً دامنه خود را تمدید کنید. دامنه هایی با رتبه صفحه بالاتر یا نامهای دوستانه SEO معمولاً نگهداری نمی شوند.

برچسب‌ها:, ,