بهترین پردازنده های سرور

بهترین پردازنده های سرور

بهترین پردازنده های سرور

بهترین پردازنده های سرور، نیازهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری کاربرها با توجه به حوزه‌ی کاری آنها متفاوت است و شرکت‌های ساخت قطعات سخت‌افزاری برای ساخت هر محصولی معمولا این نیازها را ملاک قرار می‌دهند تا بتوانند رضایت مشتری را جلب کنند. پردازنده یا CPU یکی از اجزای اصلی کامپیوتر و واحد پردازش مرکزی است و به همین علت به عنوان مغز کامپیوتر شناخته شده است.

بهترین پردازنده های سرور، کلیه پردازش‌های داخل کامپیوتر، لپ‌تاپ و گوشی هوشمند شما در سخت‌افزاری به نام CPU که مخفف central processing unit  به معنی واحد پردازش مرکزی می‌باشد انجام می‌گیرد. cpu حکم مغز رایانه شما را دارد که محاسبات در آن انجام می‌گیرد و برای اینکه بتوانید سرعت بالایی از پردازش را داشته باشید، لازم است که بهترین cpu را با مشخصات خوب خریداری کنید.

بهترین پردازنده های سرور

معرفی بهترین پردازنده های سرور

کامپیوتر های شخصی و دسکتاپ از پردازنده های اینتل بهره می برند و موسوم به Core i هستند و در سرورهای با پردازش بالا از سری پردازنده های زئون اینتل (Xeon) استفاده می شود.

پردازنده های Xeon با هدف پردازش در سرور ها و ایستگاه های کاری طراحی و ساخته شدند و از خیلی جهات با پردازنده های دسکتاپ،مانند Core i7 متفاوت هستند.

پردازنده های Xeon نسبت به بازدهی و کارایی که دارند، دمای کمتری دارند و به دلیل کاربرد در سرور ها و دیتا سنتر ها، از پایداری بیشتری برخوردارند و در شرایط مساوی، درصد بسیار کمتری از هنگ و کرش (Crash) سیستم، در سیستم هایی دیده می شود که از پردازنده های Xeon بهره برده اند که خود این مورد هم دلایل فنی و تکنولوژی هایی هست که در این سری پردازنده ها از آن ها استفاده شده است.

معرفی بهترین پردازنده های سرور

معرفی بهترین پردازنده های کامپیوتری ۲۰۱۹

  • پردازنده های نسل دوم AMD Ryzen که Ryzen R7 2700X

با هسته های بالا، قیمت مناسب و پرفورمنس جالب توجه، در سیستم های “ایستگاه کاری” و حتی گیمینگ انتخاب هوشمندانه ای است.تجربه AMD در رفع مشکلات نسل اول ZEN باعث شد تا Ryzenهای۲۰۰۰ با کمترین حاشیه ممکن روبرو باشند.

  • پردازنده Intel Core i9 9900K

Intel Core i9 9900K  یک غول پردازشی به تمام معنی است که با ترکیب Z390، یک کامپیوتر بسیار حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهد داد. امکان رسیدن به فرکانس ۵.۰ گیگاهرتز برای تمام هسته ها، یک ویژگی برجسته برای این محصول به شمار می رود. به هر حال در کلاس دسکتاپ میانی، با صرف نظر از قیمت، هیچ محصولی موفق به عبور از Intel Core i9 9900K نشده است.

  • در بخش مدل های میان رده APU های Ryzen 2000

AMD Ryzen 3 2200G می تواند از پس اجرای برخی بازی ها هم برآمده و اگر به دنبال یک APU برای کارهای روزانه، برخی از بازی ها و حتی برنامه های نیمه پیشرفته هستید، میتوانید روی این مدل حساب نمایید.

  • پردازنده Intel Core i9-9980XE

این مدل هم یک CPU بسیار قدرتمند است که برای سیستم های تشنه به پردازش تدارک دیده شده و به واقع رقیب اصلی پردازنده های نسل دوم AMD Ryzen Threadripper است. شایان ذکر است که Intel Core i9-9980XE هم صرف نظر از قیمت، دارای توان بالای پردازشی است که در برخی برنامه ها بسیار خوش درخشیده است.

  • AMD Ryzen Threadripper 2990WX‏

این محصول با ۳۲ هسته و۶۴ رشته به همراه قیمت گذاری مناسب AMD، یک Workstation واقعی است که در کنار X399 مبدل به یک کامپیوتر بسیار قدرتمند خواهد شد.

معرفی بهترین پردازنده های کامپیوتری 2019
۲۰۱۹
برچسب‌ها, ,