افزایش امنیت و جلوگیری از هک شدن سایت وردپرس

افزایش امنیت و جلوگیری از هک شدن سایت وردپرس

افزایش امنیت و جلوگیری از هک شدن سایت وردپرس

افزایش امنیت، جلوگیری از هک شدن سایت وردپرس و یکی از بدترین مواردی هم که پیش می آید این است که شما نمی توانید با اقدامات ساده، در زمان حمله به سایت، این اقدامات را مشاهده کنید.

وردپرس به دلیل مخاطبان بسیار زیادی که دارد، به عنوان پادشاه CMS ها شناخته شده است و طبق آماری که گرفته شده است، ۲۵ درصد سایت هایی که در سراسر جهان آنلاین هستند، از CMS وردپرس استفاده می کنند.

وبه دلیل محبوب بودن و پر مخاطب بودن وردپرس، حملات به این سایت ها هم به نسبت زیاد است که یکی از مشکلات و نگرانی های مردم شده است.

با وجود اینکه وردپرس یک پلتفرم رایگان است، با این وجود تیم های امنیتی قوی ای برای جلوگیری از حفره های امنیتی و بالابردن امنیت سایت شما در حال فعالیت هستند.

افزایش امنیت، جلوگیری از هک شدن سایت وردپرس این نکته را به یاد داشته باشید که فایل وردپرس خودتان را حتما از سایت اصلی وردپرس با آدرس wordpress.org دانلود کنید و قالب های خود را از خود وردپرس و یا منابعی مانند سایت پرشین هویز که امنیت قالب را تضمین می کنند تهیه کنید.

افزایش امنیت و جلوگیری از هک شدن سایت وردپرس

مهم ترین دلایل هک شدن سایت وردپرس

افزایش امنیت و جلوگیری از هک شدن سایت وردپرس باید اول از همه باید بدانید که این موضوع مختص سایت های وردپرس نیست و همه ی وب سایت های اینترنتی در برابر هک شدن آسیب پذیر هستند.

هکرها انگیزه های متفاوتی برای هک کردن یک سایت دارند. مبتدیان آنها فقط در حال یادگیری بهره برداری از سایت های ناایمن می باشند.

برخی از آنها دارای قصد و نیت بدی هستند مثل پخش کردن بدافزار، استفاده از یک سایت برای حمله به دیگر وب سایت‌ها  و یا ایجاد اسپم در اینترنت.

مهم ترین دلایل هک شدن سایت وردپرس عبارت اند از: استفاده از نام کاربری و رمز عبور پیش فرض، استفاده از هاست های ناامن، قالب های رایگان و یا دریافت قالب از جاهای نا امن، بارگذاری دستی پلاگین بدون چک کردن آن، تایید پیغام های مشکوک و یا ویروس هایی که بر روی سیستم شما وجود دارند.

مهم ترین دلایل هک شدن سایت وردپرس

روش های ساده برای جلوگیری از هک شدن سایت وردپرس

انواع  راه هایی ساده برای امنیت سایت وردپرسی عبارتند از:

  • از اعتبارات پیش فرض استفاده نکنید مهم ترین دلایل هک شدن سایت وردپرس
  • تأیید اعتبار دو عامل

با استفاده از احراز هویت دو عاملی، وب‌سایت وردپرس شما را محافظت می‌کند و این یک راه برای ارائه اعتبار ورود به هر سرویس است. کاربر توانایی ارائه جزئیات ورود به سیستم را برای دو جزء مختلف می‌دهد و حتی می‌توانید انتخاب کنید که آیا یک یا چند کد مخفی زیر رمز عبور ارائه می‌شود یا خیر.

  • وبسایت امن با استفاده از SSL

با کمک یک گواهینامه (SSL (Secure Socket Layer، می‌توانید به سادگی پنل مدیریت وبسایت خود را امن کنید. این تضمین انتقال داده ایمن، بین مرورگر و سرور است. با استفاده از SSL، هکرها برای دسترسی به اطلاعات وبسایت شما دشوار می‌شوند.

  • تغییر آدرس ورود به وردپرس

یکی از روش‌های جلوگیری از هک شدن وردپرس این است که آدرس ورود به وردپرس از طریق wp-login.php یا wp-admin در انتهای URL وبسایت قابل دسترسی نباشد. هنگامی که هکرها URL ورود به وردپرس را مستقیم می‌دانند، هک وبسایت شما برای آنها ساده و آسان‌تر می‌شود. در این زمان، اگر URL شما توسط نام شما بهینه‌سازی شده باشد، برای آنها سخت است که صفحه ورود خود را پیدا کنید.

  • از wp-config و wp-admin محافظت کنید

فایل wp-config مهم‌ترین اطلاعات مربوط به نصب وردپرس شما را دارد و حتی برای دایرکتوری ریشه سایت  مهم است و wp-admin اساسا مهم‌ترین چیز در وبسایت وردپرس است پس باید برای جلوگیری از هک شدن وردپرس برای این دو گزینه نیز اقدام اساسی کرد. به طور منظم پشتیبان‌گیری کنید.

<br />
برچسب‌ها:, ,