همه چیز درباره ی وب سرور لایت اسپید

همه چیز درباره ی وب سرور لایت اسپید

همه چیز درباره ی وب سرور لایت اسپید

شرکت LiteSpeed واقع در New Jersey کشور امریکا یکی از شرکت های پیشرو در خدمات وب سرور ها و امنیت سرور های میزبانی وب میباشد . این شرکت اوایل سال ۲۰۰۲ توسط یک تیم از مهندسان به رهبری George Wang تاسیس شد.

وب سرور چیست؟

web-server سامانه ای است جهت پاسخگویی به مرورگرهای وب و ارائه خدمات مورد نیاز آن مرورگر می باشد. کاربر هنگام در خواست منبعی با مرورگر از طریق HTTP  و HTTPS در فضای اینترنت، وب سرور که کامپیوتر همیشه روشن و متصل به اینترنت می باشد آن در خواست را قبول و منابع مدنظر را به کاربر ارسال می نماید. در این مقاله به شما همه چیز درباره ی وب سرور لایت اسپید را توضیح می دهیم.

Litespeed چیست؟

وب سرور LiteSpeed ​​پیشرو انواع وب سرور با کارایی بالا و مقیاس پذیری بالا از فن آوری های Litespeed است. می توان از آن برای جایگزینی سرورهای موجود در آپاچی بدون تغییر سایر برنامه ها یا جزئیات سیستم عامل و بدون شک هر چیزی استفاده کرد. به این ترتیب ، وب سرور LiteSpeed ​​می تواند به سرعت تنگنای اصلی را در سیستم عامل میزبانی وب موجود شما جایگزین کند. وب سرور LiteSpeed ​​با داشتن طیف گسترده ای از ویژگی ها و کنسول مدیریت وب با کاربردی آسان ، می تواند به شما در انتخاب و استفاده از زیرساخت های میزبانی وب مؤثر کمک کند.

نسخه های وب سرور  Litespeed:

۱. نسخه OpenLiteSpeed ​​Edition

این نسخه به طور کلی برای وب سایت های بزرگ و پر ترافیک استفاده می شود. با این حال ، این نسخه با هیچ صفحه کنترل میزبانی سازگار نیست. این نسخه از متن باز است و برای استفاده های شخصی و تجاری رایگان است.

۲. نسخه استاندارد (Standard Edition)

این نسخه به طور کلی برای وب سایت های کوچک ، با ترافیک کم استفاده می شود و همچنین با میزبان کنترل پنل هایی مانند WHM / Cpanel & Direct Admin سازگار است. این نسخه یک نسخه رایگان است و می تواند برای اهداف شخصی یا تجاری مورد استفاده قرار گیرد.

۳. نسخه سازمانی (Enterprise Edition)

این نسخه به طور گسترده برای وب سایت های بزرگ ، پر ترافیک و سازگار با پانل های کنترل میزبانی استفاده می شود. نسخه سازمانی بطور گسترده توسط سازمانهای میزبان وب پیشرو استفاده می شود تا یک تجربه میزبانی وب عالی را برای مشتریان با ارزش خود ارائه دهد. نسخه Enterprise بالاترین سطح پایداری را دارد و توسط cPanel پشتیبانی می شود. همچنین با کنترل پنل DirectAdmin ادغام می شود.

ویژگی های وب سرور Litespeed

وب سرور LiteSpeed ​​از لحاظ سرعت خام و مقیاس پذیری عملکرد برتر دارد. Litespeed در هنگام ارائه محتوای PHP سریعتر از Apache است. این یک بستر ایده آل برای میزبانی وب برای وردپرس ، جوملا و دروپال است زیرا عملکرد و امنیت PHP را به راحتی افزایش می دهد.

سازگاری آپاچی

وب سرور Litespeed با رایج وب سرور Apache و ویژگی های آن مانند mod_rewrite ، .htaccess و mod_securance سازگار است. سرور وب Litespeed می تواند پرونده های پیکربندی Apache را بارگیری کند زیرا به عنوان جایگزینی برای Apache کار می کند. همچنین با پانل های کنترل میزبان پیشرو مانند Cpanel ، Plesk و Direct Admin سازگار است.

عملکرد و مقیاس پذیری

وب سرور Litespeed از طریق معماری منحصر به فرد محور رویداد ، عملکرد و مقیاس پذیری سیستم عامل های میزبانی وب را افزایش می دهد. این قابلیت برای خدمت به هزاران مشتری همزمان با حداقل استفاده از منابع سرور مانند حافظه و CPU دارد. کد منحصر به فرد توسعه یافته و بهینه شده وب سرور Litespeed عملکرد PHP را افزایش می دهد و همچنین به وب سایت های ایستا سریعتر از Apache عمل می کند. همچنین در مدیریت حمله DDOS بدون هیچ گونه سخت افزاراضافی  کمک کند.

امنیت

وب سرور Litspeed با ویژگی mod_security آپاچی سازگار است و قابلیت ضد DDoS را ایجاد کرده است. با داشتن ویژگی های قابل تنظیم مانند اتصال به هر IP ، درخواست و پرتابی از پهنای باند ، IP هایی که اتصالات یا درخواست های زیادی ایجاد می کنند یا از پهنای باند زیادی درخواست می کنند مسدود میکند و حمله کننده ها را قبل از غلبه بر سرور شما متوقف می کند.

مقرون به صرفه

جابجایی به LiteSpeed ​​از Apache یک کار آسان و بسیار مقرون به صرفه از نظر هزینه پشتیبانی است. هزینه های صدور مجوز Litespeed نسبت به نسخه های سخت افزاری لازم برای بهینه سازی سرور در حال اجرا در Apache بسیار پایین است. Litespeed با ویژگی های منحصر به فرد خود با ارائه یک پلت فرم میزبانی بهینه ، ایمن و پایدار که به نوبه خود به تکنسین های پشتیبانی و سرپرستان آرامش خاطر را از سرورهای بارگذاری شده امکان می دهد در کاهش هزینه های پشتیبانی کمک می کند.

چگونه لایت اسپید را بر روی سی پنل نصب کنیم؟

از طریق SSH به سرور مجازی یا سرور اختصاصی خود بروید.  پلاگین لایت اسپید را برای سی پنل دانلود و نصب کنید:

 cd /usr/src; curl http://www.litespeedtech.com/packages/cpanel/lsws_whm_plugin_install.sh | sh

به WHM لاگین کنید و به بخش پلاگین ها و سپس پلاگین وب سرور لایت اسپید بروید.

بر روی گزینه Install LiteSpeed Web Server کلیک کنید license key  ، نام کاربری و پسورد را برای Litespeed  وارد نمایید. گزینه های دیگر را به صورت پیش فرض رها کنید. بر روی دکمه Next کلیک نمایید تا لایت اسپید نصب شود.

نکته: قبل از آغاز کار با این وب سرور، باید یک PHP binary برای آن بسازید . برای اینکار  از صفحه اصلی پلاگین بر روی Build matching PHP کلیک نمایید. سپس به صفحه پلاگین برگردید و بر روی Switch to LiteSpeed کلیک نمایید تا بتوانید لایت اسپید را بر روی سرور خود فعال نمایید.

پرشین هویز ارائه دهنده انواع لایسنس های نرم افزارها و.. از جمله لایسنس لایت اسپید می باشد برای سفارش و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به این صفحه مراجعه نمایید.

برچسب‌ها:, , ,