فعالسازی دو مرحله ای سی پنل

فعالسازی دو مرحله ای سی پنل

فعالسازی دو مرحله ای سی پنل

فعالسازی دو مرحله ای سی پنل تایید دو مرحله ای، یک اقدام امنیتی می باشد که در هنگام لاگین به سی پنل، پس از وارد کردن رمز عبور، نیاز به وارد کردن کد امنیتی می باشد. این کد در نرم افزاری که در تلفن همراه نصب می کنید ارائه می شود و به این معناست که شما بدون تلفن همراه خود امکان لاگین به سی پنل را نخواهید داشت. برای دانلود برنامه تایید دو مرحله ای می توانید نرم افزار Google Authenticator را نصب نمایید.

کاربرد تایید دو مرحله ای برای ورود به سی پنل به نام کاربری و رمزعبور نیاز داریم. با فعال کردن قابلیت تایید دومرحله ای، پس از اینکه نام کاربری و رمزعبور سی پنل را وارد کردیم می بایست کد امنیتی دریافت شده بر روی دستگاه موبایل یا واسط احراز را نیز وارد نماییم تا بتوانیم به سی پنل وارد شویم. این عامل سبب می شود تا چنانچه حتی اطلاعات ورود به سی پنل ما به دست اشخاص غیر بیافتد عملا ورود غیرمجاز به آن مقدور نباشد. همانطور که عنوان شد امنیت حاصل از این قابلیت بسیار قابل توجه است و استفاده از آن کاملا ضروری به نظر می رسد.

مزایای فعال سازی دو مرحله ای، تایید دو مرحله ای یا Two Step Verification عاملی است که می تواند بیشترین کمک را برای تامین امنیت یوزر اکانت داشته باشد. فعال کردن ورود دو مرحله ای در سی پنل خود به تنهایی یکی از عوامل افزایش امنیت به شمار می رود و در این صورت شما مطمئن می شوید که افراد سودجو با در دست داشتن Username و Password سی پنل شما قادر به ورود به آن نخواهند بود و باید رمز دومی که هر چند ثانیه تولید می شود را داشته باشند.

فعالسازی دو مرحله ای سی پنل
فعالسازی دو مرحله ای سی پنل

روش فعال سازی احراز هویت دو مرحله‌ای در cPanel

توجه داشته باشید که در صورت فعال کردن این ویژگی، هر مرتبه از یک سشن می توانید استفاده کنید و به صورت همزمان از بیش از یک سیستم نمی توان به آن لاگین کرد.

برای استفاده از این ویژگی نیاز است ارائه دهنده سرویس شما، از سمت سرور آنرا فعال کرده باشد. برای این مورد ابتدا وارد WHM شوید و مسیر زیر را طی کنید:

WHM >> Home >> Security Center >> Two-Factor Authentication

در صورتیکه این گزینه از سمت سرور فعال شده باشد، برای فعال کردن آن از سی پنل خود می توانید، روی گزینه ی Two-Factor Authentication کلیک کنید و سپس روی “Set Up Two-Factor Authentication”کلیک کنید.

برای اینکار می بایست در ابتدا مانند روال سابق وارد هاست سی پنل خود شوید.

در بخش SECURITY بر روی گزینه Two-Factor Authentication کلیک کنید.

فعالسازی دو مرحله ای در سی پنل
فعالسازی دو مرحله ای در سی پنل

در مرحله دوم

حال صفحه ای با عنوان Two-Factor Authentication روبرویتان باز می شود. در صورتی که تایید دو مرحله ای در سی پنل را فعال نکرده باشید با پیغام زیر روبرو خواهید شد:

.Two-factor authentication is not configured for your account

بنابراین برای احراز هویت دو مرحله ای همانند تصویر زیر روی دکمه آبی رنگ Set Up Two-Factor Authentication بزنید تا وارد فاز جدی تری از این فرایند شوید.

آموزش فعالسازی تایید دو مرحله ای سی پنل
آموزش فعالسازی تایید دو مرحله ای سی پنل

مرحله سوم

بعد از کلیک به صفحه تازه ای وارد می شوید که باید تنظیمات مربوط به احراز هویت را در آن انجام دهید. در اولین اقدام باید اسکن QR کد را توسط نرم افزارهای بخصوصی چون Google Authenticator انجام دهید.

شما می توانید این نرم افزار از گوگل پلی یا اپل استور دریافت کنید.

پس از نصب نرم افزار فوق باید تصویر QR کد نمایش داد شده در سی پنل اسکن نمایید. بلافاصله کد امنیتی ۶ رقمی تولید می گردد که باید آن را در کادر Security Code بزنید. در نهایت بعد انجام دقیق اقدامات بالا، روی دکمهConfigure Two-Factor Authentication کلیک کرده تا قابلیت احراز هویت و تایید دو مرحله ای در سی پنل فعال شود.

فعالسازی تایید دو مرحله ای سی پنل
فعالسازی تایید دو مرحله ای سی پنل
برچسب‌ها:, ,